Dzień drugi - wtorek
Wtorek to czas nowych wyzwań i doświadczeń, spędzony na poznawaniu Warszawy z innej strony - również tej nieznanej naszym uczniom i uczennicom. Rondo de Gaulle’a, Nowy Świat, Foksal, Stare Miasto, a potem przejazd na prawy brzeg Wisły i odkrywanie Warszawskiej Pragi.
Obiad w Kuchni Czerwony Rower przy ul. Targowej był nie tylko wspaniałym odpoczynkiem przy dobrym domowym jedzeniu, ale także miejscem, w którym uczestnicy wycieczki poznali niezwykłą historię i zaznajomili się z misją prowadzącego Kuchnię Stowarzyszenia "Otwarte Drzwi" (http://czerwonyrower.otwartedrzwi.pl/).
Wizyta w Muzeum Warszawskiej Pragi (https://muzeumpragi.pl/) przybliżyła uczestni(cz)kom Projektu historię prawobrzeżnej Warszawy i pozwoliła na zapoznanie się z życiem mieszkanek i mieszkańców Pragi.
Dzień trzeci - środa
Środowy dzień zaczął się dla wszystkich bardzo wcześnie, jako że już o 6.30 autokar ruszył w stronę Krakowa spod bramy naszej szkoły. Mimo że podróż była dość długa, wszyscy wysiedli w dobrych nastrojach na placu Centralnym w Nowej Hucie. Wspaniała ekipa przewodników, trzy zespoły równolegle eksplorujące zakątki tej dzielnicy Krakowa i mnóstwo wrażeń w każdym odwiedzanym miejscu. Plac Centralny i Aleja Róż z miejscem gdzie niegdyś stał pomnik Lenina, kościół Arka Pana, czołg IS2 na os. Górali, spacer osiedlami starej części Nowej Huty oraz zwiedzanie budynków administracyjnych dawnej Huty im. Lenina wraz ze schronem dowodzenia, to niezwykle logistycznie dograny program, który pozwalał całej 60-osobowej grupie przemieszczać się z miejsca w miejsce, czerpiąc jak najwięcej z tej wizyty.
Nie mogło zabraknąć również wizyty na Rynku Głównym Starego Miasta, gdzie uczestnicy Projektu mogli samodzielnie poznawać tę część Krakowa.
Dzień czwarty i piąty - czwartek i piątek
Ostatnie dwa dni spotkania projektowego to przede wszystkim warsztaty w szkole, gdzie w czterech grupach międzynarodowych młodzież skupiała się nie tylko na dotychczasowych aktywnościach tworząc końcowe prezentacje dotyczące Warszawskiej Pragi i innych zakątków Warszawy oraz Nowej Huty, ale również skoncentrowała się na analizie przebudowy Placu Narutowicza, rewitalizacji terenu wokół szkoły oraz tworzeniu modeli wybranego skrawka Warszawy. Dostarczyło to uczestni(cz)kom sporo frajdy.
Do tego niesamowita wizyta w Filtrach Lindleya w czwartkowe popołudnie, gdzie cała ekipa Erasmusowa oprowadzona została przez fantastycznych przewodników po unikalnym na skalę światową miejscu.
Był to bardzo intensywny, bogaty w atrakcje tydzień, który oprócz uczestnictwa w ciekawych wydarzeniach pozwolił lepiej poznać się wzajemnie młodzieży naszej szkoły z ich rówieśnikami z Francji, Hiszpanii oraz Niemiec. Był to czas nie tylko wspólnego zwiedzania, działań edukacyjnych, ale również goszczenia u siebie uczniów/uczennic szkół partnerskich i wspólnych wyjść do Centrum Nauki Kopernik czy Stacji Grawitacji. Czas, który pozostawił wiele cennych wspomnień.
Mariusz Kozłowski